Meeting Point Mediawijsheid

Home » Uncategorized » Online actie van 13-jarige: Bibliotheek Leiden moet vaker open zijn!

Online actie van 13-jarige: Bibliotheek Leiden moet vaker open zijn!

Op de Bibliotheek 2.0 pagina van Wilma van den Brink staat het verhaal van de 13 jarige Florian die een actie op de Bibliotheek Hyves pagina begonnen is om het aantal openingstijden van de bibliotheek in de Merenwijk (in Leiden) te verhogen. Hij is ondertussen een eigen website begonnen waar hij handtekeningen verzamelt: http://www.biebmeeropen.tk/.
Dat is nog eens een uiting van je profileren via de sociale media en een super goed voorbeeld van een mediawijze klant van de bibliotheek. Willen we als bibliotheek in gesprek raken met onze gebruikers? Ja toch, dan moeten we ook onze website niet alleen gebuikersvriendelijk maken, maar ook de plek creëren waar gebruikers kunnen reageren op allerlei zaken die onze bibliotheek aangaat. We zijn er toch om te informeren en vragen te beantwoorden?! Onze jonge gebruikers zijn al een tijdje op Hyves en aanverwante sites te vinden. Nu wij nog…


1 reactie

  1. Wilma zegt:

    Mooi geschreven, Erwin! Naar klanten luisteren betekent dat we aan hen de mogelijkheden moeten aanreiken om te reageren op een homepage van de bibliotheek enerzijds en anderzijds dat we ook zelf de gebruikers en niet-gebruikers gaan opzoeken in sociale netwerken om aldaar met ze in gesprek te komen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 4 andere volgers

%d bloggers op de volgende wijze: